Alla inlägg under oktober 2009

Av Linnea - 11 oktober 2009 01:07


Idag har jag varit med mamma hela dagen, för första gången på länge. Vi åkte runt vid Barkarby handelsplats och köpte massa saker. Nu är det dax för mig att fixa i mitt rum med allt, riktig mysstämning kommer det att bli nu ju! Bland annat en härlig lila färg och lite saker som luktar underbart! Det kommer bli mys, men nu har jag stått och strukit gardiner i ca 2-3 timmar och jag har typ totaldamp på dom... Jag är bara klar med en! Så det blir att stryka imorgon också!


Dessutom så kollade jag nyss lite på Final Destination och nu mår man ju inte tiptop om man säger så, fyfan för skräck... Vill bara gå å slänga det i väggen! Men skit samma... Jag hade jätteroligt med mamma idag. När vi stod och strök så började mamma säga massa saker och vi började asgarva, sen så garvar hon som en gris så det var ännu roligare. Sen skulle hon visa mig att det var en tröskel som gnisslade varje gång hon gick över den, men sen gick hon över den ungefär 10 gånger fram och tillbaka och INTE ETT LJUD!! HAHAHAHAHA xD Jag typ dog av garv. Sen så hörde vi en reklam där mamma trodde dom sa "riceprice" fast dom sa "priceless" och jag var redan så flummig så jag typ höll på å kissa på mig när hon sa det. Jag har inte skrattat så mycket på flera månader, kan inte minnas sist jag skrattade så. För en sekund kunde jag bara stänga ute den världen som jag lever i. Jag kunde glömma för en kort stund den olyckan som egentligen är där ute och hur dåligt jag har mått på senaste tiden. Det var så skönt och jag hoppas att det händer flera gånger. (Mamma berättade även om en gång då hon hade strukit gardiner med en kompis och sen så strök dom jätte länge, men det hände ingenting. Så hennes kompis sa typ nej men va fan och så höjde hon värmen. När hon sedan satte ner strykjärnet så brändes hela tyget bord xD!!! Det blev ett stort hål med ett strykjärnsmärke. Sedan så sa hon "nej men det märks inte" så vred hon ner värmen igen och fortsatte att stryka... Men det var inte allt! Efter ett tag så såg hon igen att det inte blev något resultat och vred upp värmen igen! xD och till slut gjorde hon massor med hål i gardinen!! Det var inte ens mammas gardiner, hon strök åt någon annan!!! HAHAHAHAHA) Så kan det gå ibland!


I love you even though I don't say it...


puss, rosen @>--


 

Av Linnea - 9 oktober 2009 20:41


Idag var en underbar dag, på många sätt! För det första så hade jag bara två lektioner och en utav dem var bara 30 minuter lång, så det var super härligt! Det var nämligen så att jag började min dag med att jogga och sedan åkte jag till skolan. Väl där så hade jag psykologi och det var roligt som vanligt, dessutom ska vi börja kolla på en film där nästa vecka, toppen! Efter att ha haft ugnefär två-tre timmars håltimmar så hade vi religion och vem var inte där: Björn Gustafsson såklart! Nej, men ärligt! Vår lärare är så jäkla lik Björn så man blir nästan mörkrädd, gör saker likadant också, pratar, håret är exakt lika xD och dessutom så gör han likadant med munnen xD ASSKÖN!! Så religionen är också BÄST :)


Sedan hade vi studentmössprövning och beställning! Perfekt! Det gick utmärkt och den kommer väl sen någon gång! ;D

LIFE LIFE LIFE


puss, rosen @>--

Av Linnea - 9 oktober 2009 19:50

        

Kärlek till MAX <3 Saknar dig varje sekund du inte är här, du är allt för mig...

I LOVE YOU MY BABY

Av Linnea - 9 oktober 2009 19:30


Haha, jag vet inte varför men har börjat träna en del nu. Jag antar att jag vill ha bra kondition och ha en bra hälsa i framtiden och alla har ju sina små eller stora kroppskomplex och man vill ju se "perfekt" ut, hur man nu själv definierar det. För tillfället har jag valt att fokusera mest på mina ben, det är dom som får mig att vara missnöjd, ingenting annat (typ). Dessutom så vill jag har en fastare och mer välformad rumpa. Sen jag började jogga så har jag faktiskt fått en fastare rumpa, det visade sig på en gång! Väldigt effektivt. Joggar ungefär en kvart-tjugo minuter tre gånger i veckan och resultatet blir mycket bra. Jag håller tempot ganska högt genom hela passet och det känns så skönt efteråt! Sedan har jag även en sån där stor boll som man kan träna med, har hittat en bra övning som gett bra reslutat (fråga om intresserad ;D).


Ärligt, man mår mycket bra av att träna!

Av Linnea - 9 oktober 2009 19:05


Today is the day when I will wake up and see the truth in your eyes. Today is the day when I will realise that you are the one that I want to spend the rest of my life. You are the only one, the only one for me. You made me realise who I am and who I'm supposed to be in this life and the next. You are what I dream of. You make me strong and weak at the same time. I'm so much in love with you and I feel so safe in your arms, but at the same time, I feel afraid. I'm not afraid of you, I'm only afraid of not being with you, of being hurt once more. I have built walls around my heart, I have locked it down, deep somewhere in there. The walls are tumbling down and you are the only one who owns the key to my heart. I'm begging you...


Can't live without you...



Av Linnea - 8 oktober 2009 20:05


Inom loppet av två dagar är det två personer som har avlidit. Jag vill ägna de två personerna några tysta minuter, jag sörjer i tystnad, men samtidigt var de mig inte särskilt nära mig. Funderar på hur de känner sig, de som älskade dem och de som brydde sig mer om de som avlidit än de själva. Men nu vill jag inte deppa ner stämningen hära! Det som hände, hände säkert av en orsak (svårt att tänka så, men man måste ibland) och livet går vidare så småningom. Jag beklagar iaf till deras älskade...


Nu sitter jag hemma och pluggar åt G, det går bra, massor att göra, men jag känner mig väldigt effektiv idag, kommer nog hinna klart en hel del och så gör jag resten imorgon! Idag har jag gjort ganska mycket, bland annat:


  1. Vaknade och fixade mig redan 06:30, det var hemskt.
  2. Ställde mig på tåget och blev ihop-pressad till en pannkaka, därefter kom en tjej som luktade så illa att jag nästan spydde (jag är seriös).
  3. Kom till T-centralen och där skulle vi ta tunnelbanan, vi fick vänta för att vi inte fick plats (hatar centralen och tågen på morgonen, det är hemskt mycket människor och jag får typ panik ibland).
  4. Väl framme så lyssnade vi på föreläsningar på Stockholms universitet om diverse saker, ingenting var dock som jag hade förväntat mig och det var inte alls roligt.
  5. Åkte till stan vid lunchtid och åt i Kungshallen - Taco Bar! Mums! Dit vill jag åka igen, det var smaskens!
  6. Åkte tillbaka till univeristetet och lyssnade på flera föreläsningar, det var OK, ingenting annat.
  7. Sedan åkte jag hem! Oskyldig

Nu sitter jag här som sagt och pluggar. Det känns ändå tungt, men jag jobbar inte för ens på söndag och det känns toppen. Nyss var det en kvinna här som hette Sofia och hon snackade om Tele2 och hur bra dom var. Så vi bytte dit och jag ska få mobilt bredband, smarrigt! Jag har väntat jättelänge. Dessutom hade dom varit hemma hos pappa så jag ska få en ny mobil igen =P


Igår följde Bea med mig till skolan, alla typ älskade henne å hon var jätteblyg. En perfekt baby. Det bästa med henne är att hon inte dömer, älskar henne så jävla mycket och vet inte vad jag skulle göra utan henne. Dör hon, dör jag. Jag hoppas hon uppskattar mig lika mycket som jag uppskattar henne, har varit vid hennes sida för alltid och trots att vi tjafsar och retas mycket så betyder hon allt. Haha, ärligt vi är som syskon, hon blir så irriterad när jag retas med henne och det är sååå roligt xD... Nejdå, men jag är inte för dum! She is my world <3


Hejdå babes <3

Av Linnea - 7 oktober 2009 22:09

 


When life gets rough, you just think of those happy moments you had...


    


... And remember to always fight for happiness, even though it feels like a lifetime ago...

Nobody expects you to be strong all the time...

... You may be weak, but you're never defeated...


// rosen @>--

Av Linnea - 7 oktober 2009 17:52

Kan tyvärr inte skriva så mkt idag för jag har gjort illa handen, så alla dagens smarriga detaljer får vänta tills imrn :)


puss, rosen <3

Presentation


Hej söta läsare, Linnea heter jag. Jag är en 18-årig tjej som älskar att leva livet och vara med vännerna och kan inte leva utan musik... Jag bloggar om vardagen, shopping, roliga saker och mycket annat! Enjoy

Omröstning

Har du sett New Moon än?
 Ja!
 Nej, men jag ska!
 Nej och tänker aldrig göra det heller!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards