Alla inlägg under november 2009

Av Linnea - 30 november 2009 20:52


Vaknade tidigit i morse och då var mamma redan vaken och det var ganska underligt eftersom att det inte hänt att hon lämnat lägenheten före mig på morgonen på typ år och dar? Så det var lite annorlunda. Sen skyndade jag iväg till skolan för att skriva lite på projektarbetet och sedan skriva ut religionen.


Det har varit en annorlunda dag, jag har varit på ovanligt bra humör (kan ligga någonting bakom det, vågar man ens vara sur? xD). Det känns i alla fall skönt nu... Plus att vi nästan inte har något i skolan och allt verkar flyta på...


Tjingeling

Av Linnea - 29 november 2009 22:24


För det första: Åter igen ledsen för att jag inte kunde komma på din fest, det lät som om ni hade roligt! Hoppas du blev glad för presenten också!


För det andra: Det där inlägget skrev jag för hundra år sen känns det som och ja, du har betalat. Så oroa dig inte över det nu!


För det tredje: Alla som läser det här måste säga grattis till Sofia, hon har ju blivit så stor^^ Det var så roligt att sjunga för henne i klassen för hon vart så röd. Söt du är :)


Kramar <3

Av Linnea - 29 november 2009 20:24


Nu har min dator screwed with me for the last time. Jag blir så himla irriterad, det är som om problemen i världen förföjler mig! Det är inte rättvist! Jag gick upp till pappa för att äta och sedan satte jag mig vid datorn, såklart att det var problem med internet och han har då trådlöst internet.


När jag sedan går hem så är det SJÄLVKLART att internet ska störa mig hela tiden hemma också och jag har inte ens trådlöst, jag har mobilt. Det är så himla typiskt att sånt här ska hända mig, det gör det alltid.


Nu, eller ja för en halvtimme sen, så tvättade jag skorna som hade massor med chokald på sig. Det var inte mysigt, men de behövdes ändå tvättas. Först lade jag dem i en hink full med kokhett vatten och diskmedel och tvättmedel. Sedan lät jag dem ligga där i någon timme. Efter det så skrubbade jag dem med en borste så att de blev fina. Det är dock bruna fläckar fortfarande på skorna lite här och var, men det syns inte så jättemycket!


Jag har ju trots allt haft skorna i över ett år och inte tvättat dem på ett halvår, så jag blev glad att de blev lite rena i alla fall!


Tjingeling <3

Av Linnea - 29 november 2009 17:57

Det här var jag när jag vaknade idag!


I natt drömde jag hemskaste drömmen och allt var så himla konstigt. På något udda vis så satt jag i matsalen i skolan och åt när det helt plötsligt kommer en svart, äcklig spindel från ingenstans. Jag hoppar såklart upp ur stolen, skrikandes och försöker få någon att döda den! (JAG HAR VÄRLDENS STÖRSTA FOBI FÖR SPINDLAR) Ingen ville hjälpa mig, istället var det någon random som tog den med handen och förde den mot mig. Spindeln hoppar på mig och jag skriker som fan och är hur jävla rädd som helst när alla bara sitter och skrattar. Tänk er en ung tjej som springer runt och skriker "ta bort den, ta bort den". Till slut blir jag förbannad, försöker ta bort den, men den sitter fast. Asså PANIK!!!! Det bet mig och jag blev typ grymt sjuk, så jag höll på att dö.


Det här hjälpte inte min fobi mot spindlar... Det gjorde den bara värre...


Såhär känner jag när jag ser spindlar!


Puss <3

Av Linnea - 29 november 2009 16:14

  Denna underbara flicka tappade choklad på mina VITA converse! :I


Först och främst vill jag säga grattis till SOFIA och LIZ som fyllt år nu under veckan och det var roligt att de hade fest och så. Stora flickorna som fyllt 18 år! Förlåt sofia för att jag inte kom, jag hann liksom inte! (Och dessutom så har lilla jag inte fyllt vuxen ännu så det blir utgång den 12e december istället). Änr är man UNG!


Så igår åkte mamma och jag till Kista! Det var roligt, eller nej det var det ju inte. Vi kom dit runt två och det var smockat med folk överallt. Kista öppnade den nya delen nu i veckan och de har rabbat i många affärer (25%) ända tills idag. Så alla var ute och shoppade och jag kom på att de var ganska smarta eftersom att de öppnade precis vid löningen så alla stormade dit på lördagen och shoppade. Jag har aldrig sett så mycket folk i Kista, hemskt! Men den nya delen var fin i alla fall. De har öppnat bland annat åhléns, monki, new yorker och andra som jag inte brukar gå till. Däremot hittade jag en söt kjol i Monki, men köpte den inte!


Sen åkte vi till stora staden! Där mötte vi ett födelsedagsbarn, gav henne presenter, blev bjudna på underbar middag och hade jätteroligt. En viss liten Bea gjorde illa sig femtioelva gånger och det var ju inte så roligt, men hon klarar nog sig, så liten och smidig som hon är!


Vi åkte vidare till en brasiliansk restaurang, där de dansade samba och hade jätteroligt! Mot slutet spelade de även Las Ketchup låten och sådana klassiker, helt fantastiskt! Då var det bara att skaka loss även om det bara var jag och två till som dansade just då xD


Det var fantastiskt och jag tackar för en underbar kväll!


Hoppas ni där ute hade det lika bra som jag <3

Av Linnea - 29 november 2009 16:10


Nu sitter jag här och skrattar åt någonting som hände ett bra tag tillbaka! Jag tror att alla minns den där dagen då man hörde det här: "vill du smaka på min julekörv". Okej det stavas inte så, men han sa ju i princip sådär!


Är det någon som får flashback?


Puss

Av Linnea - 29 november 2009 16:05


Kan ni tänka er att det redan är första advent? Det betyder att det är mindre än en månad kvar till jul och ungefär två och en halv vecka till jullovet! Det är helt underbart, jag har längtat som bara den till detta och nu händer det äntligen!


Just nu håller mamma och jag på och julpyntar, men jag kände att jag behövde en paus (äter roliga mediciner nu som gör mig konstig, bland annat illamående och konstig i huvudet). Så nu sitter jag här och bloggar för första gången på ett bra tag. Har dammsugit, håller på att sätta upp ljusstakar, har satt upp gardiner och tvättar mina vita converse! Det var länge sen, de ser ut som två skithögar! Igår spillde en viss 4-årig tjej massor med choklad på skorna så det såg ut som bajs! FY!


Nej nu måste jag sätta igång, ska till pappa snart och äta pannkakor också!


Tjingeling

Av Linnea - 27 november 2009 13:04


Har fått nästan allt nu, det fattas dock från Sofia...


Ha de bra

Presentation


Hej söta läsare, Linnea heter jag. Jag är en 18-årig tjej som älskar att leva livet och vara med vännerna och kan inte leva utan musik... Jag bloggar om vardagen, shopping, roliga saker och mycket annat! Enjoy

Omröstning

Har du sett New Moon än?
 Ja!
 Nej, men jag ska!
 Nej och tänker aldrig göra det heller!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards