Alla inlägg den 9 november 2009

Av Linnea - 9 november 2009 22:46


Jag har nu skaffat mobilt internet och jag har ingen aning om det ska vara bra för någonting, jag har ju trots allt två bärbara datorer så det känns ändå skönt. Nu kan jag ta med mig den överallt och ha internet överallt så jag kan ha den exempelvis i skolan eller på väg till *någonstans*... Men nu har jag börjat fatta lite andra saker som är negativt med det här. För det första; den där dongen eller vad den heter blir över varm, man kan typ bränna sig på den så jag blir orolig att eftersom att det är plast så kanske det smälter och det är ju ett sim-kort där inne också! För det andra så tar det grymt lång tid att ladda hem saker så jag vet inte hur jag ska klara mig med det, men nu fick jag också reda på att vi tydligen ska ha fast bredband också, det här är så förvirrande, måste ta tag i det snart...


Vet ni hur det ska vara egentligen, Tele2 misslyckades igen xD och så luras de på pengar inte bra alls!


Puss, rosen <3

Av Linnea - 9 november 2009 21:40


Idag var det en tjej som höll ett tal om relationen till sig själv. Hon pratade om att det är viktigt att älska sig själv för att älska andra, jag tror att de flesta har hört det uttrycket. Det handlar om att tycka om sig själv och för att man ska kunna göra det så gäller det naturligtvis också att man är en bra person enligt sig själv. Man ska kunna vara sig själv hela tiden, även om man kanske inte vill det så ska man kunna vara sig själv i alla lägen. Är man inte det så är man nog väldigt förvirrad...


Sedan visade hon en bild som såg sig själv i spegeln, tjejen som tittade hade ätstörning och var hur smal som helst, tjejen som stod i spegeln och tittade tillbaka på henne var normalstorlek enligt mig, men tjejen som tittade tyckte att hon var fet. Det är en allvarlig störning i psyket och man hittar på att man har problem med vikten, fast man inte har det, hon var snarare underviktig. Varför plåga sin kropp, jo det är för att vi har sådana hemska ideal som säger att vi ska ha ett midjemått på 20 cm i princip. Det är inte friskt, det vet vi alla...


Idag var första dagen på länge som jag såg på mig själv och tänkte, fan det kanske inte är något fel på min kropp ändå. Visst har man vissa delar som man är missnöjd med, men i det stora hela så upptäckte jag att jag var ganska nöjd. Jag påverkas också av alla ideal som finns i vårt samhälle och det är hemskt. Ibland känner jag mig jättestor om jag jämför med andra som jag tycker har fin kropp. Ibland har jag svårt att se mig själv i spegeln så jag undviker det helst, men det är precis så som det inte ska vara. Vi är rädda för lite fett på magen eller om låren, rumpan ska vara perfekt, brösten ska vara stora och man ska ha djup urringning, vaderna ska vara vackra och det ska inte finnas några celluliter på kroppen och allt det här innebär att vi får leva på: Sallad. För mig låter det här inte rimligt, man ska få unna sig av det goda och leva, för vi lever bara en gång och när vi blir gamla så har vi ändå en "ful" kropp som man säger. Kroppen förstörs till slut ändå, så vi måste få njuta. Men å andra sidan tänker inte alla så.


Jag ser det som en viktig sak att vara stolt över sig själv och sin kropp och ibland bara få tänka att allt är bra. Jag hatar verkligen när vänner eller kompisar säger "ååh jag är så tjock/fet!" det är verkligen en pina. För alla mina kompisar är vackra på olika sätt, vissa har vackra ögon, snygga höfter, fina ben, snyggt hår, platt mage allt det där som man vill ha nu för tiden. Det är dags att vi förstår att det är sjukt att ha ett midjemått på 20 och det är sjukt att benen sticker ut under skinnet överallt, det är sjukt att inte ha något fett i kroppen alls. Det bästa med det här är när en modell, kommer inte riktigt ihåg vad hon hette, visade upp sig precis som hon vad. Hon har storlek 36 eller liknande och alla sa till henne att hon var för fet, kan ni förstå det?! Det är hemskt... Som tur var vågade hon gå ut i media, hon visade sitt riktiga, friska jag och det är något hon bör vara stolt över. Sedan fick man också se en bild som var retoucherad... Det såg sjukt ut...


Det är inte måttet som räknas, snarare måttet när det gäller personlighet. Alla behöver nog jobba på sin självsäkerhet, vi är oftast den enda personen vi har hela livet igenom, vi måste leva med vår kropp, så ta hand om den, förstör den inte!

Beauty comes from the inside!


Puss, rosen <3

Av Linnea - 9 november 2009 15:59


Den här dagen har varit förbannat sur hela dagen igenom. Det började ju faktiskt med att jag gick och la mig ganska sent, nämligen 2 i natt och sen sov jag ungefär 6 timmar, de tkanske är därför jag är så himla trött just nu! Sen åkte jag till skolan och där träffade jag allihopa från klassen. Det räckte inte med att det blev tjafs, utan sen var det så att vi inte ens hade någon religionslektion så jag vaknade klockan åtte helt i onödan, jag kunde sovit till elva egentligen i princip! Det kändes INTE OK. Sen sa alla att de skulle gå och äta halv elva, när jag precis hade ätit frukost, så de sket i mig och bara stack iväg... Strunt samma orkar inte bry mig... Så jag väntade på Millis istället så vi åt tillsammans med hennes klasskamrat =) thank's girls <3.


Resten av dagen var bara allmänt pissig, hade svenska lektion efter det och höll tal, alla låtsades som ingenting som vanligt när de hade ignorerat mig länge... Sen tror jag att X uppfattade att jag sa någonting som jag egentligen inte sa, missförstånd hela dagen. Under sveskan så höll jag tal, det gick åt helvete och jag blev avbruten mitt i, inte roligt. Så efter det så väntade vi på att engelskan skulle börja, jag tänkte att det kunde blir riktigt roligt! Men under rasten så kommer Q ut ur ett klassrum och skriker att dom har prov och frågar om vi är helt jävla hjärndöda... S*it Oo man blev nästan lite rädd, för det första hur skulle vi kunna veta att de hade prov?! För det andra ingen hade sagt till innan. Sen hade vi engelska och det var ju världens besvikelse också, men tur att Y kom idag...


Hahaa, sen när jag kom hem så var mamma jättesur för att Tele2 försöker lura oss på pengar. Så jag tog tag i det hela och ringde dit och skällde ut dem och sedan skulle chefen ringa och det blev väldigt mycket strul... Btw så har han fortfarande inte ringt, känns inte bra... Men sen var det också så att jag ringde ett nummer för att söka ett jobb, självklart så ska man inte göra så, blir så förbannat på gubb****** som gav mig numret och sa att jag kunde söka ett visst jobb... *blablabla*


Nu måste jag gå och lugna ner mig ett tag och kanske sova lite.

Puss, rosen <3

Av Linnea - 9 november 2009 00:16


Hej alla som är vakna, jag har ett problem. Förut kunde man ju förstora texten och fixa till den på olika sätt, men nu kan jag inte göra någonting. Bara göra den fet, kursiv, understruken eller överstruken. En gång lyckades jag också fixa texten till en annan färg, men jag förstår inte vad problemet är, jag försöker flera gånger, men det går inte att göra texten varken större eller mindre där det står "fontstorlek"... Någon där ute som vet hur man går till väga?


Puss, rosen <3 (egentligen strl 6)

Presentation


Hej söta läsare, Linnea heter jag. Jag är en 18-årig tjej som älskar att leva livet och vara med vännerna och kan inte leva utan musik... Jag bloggar om vardagen, shopping, roliga saker och mycket annat! Enjoy

Omröstning

Har du sett New Moon än?
 Ja!
 Nej, men jag ska!
 Nej och tänker aldrig göra det heller!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards