Alla inlägg den 4 november 2009

Av Linnea - 4 november 2009 19:48

 


Det var meningen att mamma och jag skulle åka kryssning tillsammans med två andra. Det kan jag säga, kommer aldrig att hända. Mamma sa nyss att hon inte har råd och då sa jag att hon hade sagt sedan tidigare att hon hade råd och att vi redan hade planerat med de andra att vi faktiskt skulle åka. Men nu har mamma ändrat sig och hon är så j*vla dum mot mig hela tiden. Hon behandlar mig som en j*vla slav, jag måste göra allt och hon kan f*n bara ligga och kolla på den där äckliga TV:n hela dagarna. Jag hoppas att den går sönder snart. Jag orkar inte med det här. Jag ska göra allt för henne men hon gör inte ett skit, hon kan inte ens laga mat. Men sen när hon är hungrig, då går det helt plötsligt helt utmärkt att laga mat. Jag fick istället gå och köpa en sallad... Tack mamma...?!


Nu kommer hon också och säger att hon tydligen måste ta ut alla pengar hon har bara för att hennes sjuk-something går ut den här månaden och det betyder att vi inte får mer pengar från och med december. Det betyder att mamma kommer få ta utav "besparingar" för att vi ens ska kunna äta för dagen och kunna bo kvar i en lägenhet... TOPPEN!!!!!!!! Precis vad jag behöver just nu... Varför tror alla att jag har sån j*vla press på mig hela tiden? Jag jobbar på ett jobb där jag tjänar- INGENTING, och jag måste i princip få in pengar till familjen och samtidigt få toppbetyg i skolan, annars suger jag. Det är som att allt och alla ställer krav på mig, men de tror aldrig att jag klarar av någonting. Det sårar mig så himla mycket...


rosen...

Av Linnea - 4 november 2009 18:58


Jag sitter här helt ensam och försöker komma på ett bra tal. Jag är som en isbit, ligger under duntäcket, men blir ändå aldrig varm. Jag vet inte vad det är för fel, men det var inte därför jag skrev. Jag har ingen aning om hur man skriver ett tal, jag behöver verkligen hjälp, vad ska jag ta mig till?


Jag skulle uppskatta jättemycket om ni kunde hjälpa mig med det här, snälla!


Puss, rosen <3

Av Linnea - 4 november 2009 18:10


Har jobbat tre dagar i sträck plus skola så nu är det skönt att kunna gå hem och sätta på TV:n samtidigt som man ligger på sängen och kanske pluggar lite grann. Jag är helt utmattad som vanligt, men det är bara kämpa på som vanligt. Idag har jag varit i skolan sedan kvart i elva. Har haft samhällskunskap, psykologi och pa. Diskussioner, film och skrivande har stått på dagens schema och är äntligen hemma och har precis ätit.


Gick till ICA nyss och handlade en sallad. Hur svårt kan det vara att få en sallad rätt liksom? Men tydligen svårare än vad jag hade trott. Jag kom hem och fick se att hela salladen var is i princip, så jag gick tillbaka till ICA och fick en ny. *Suck*, kan de aldrig göra någonting rätt? För det första så har de aldrig produkter, för det andra så säljer de gamla och för det tredje så är det säkert alltid någonting fel på sakerna. ICA Kungsängen är inte direkt jättebra, så om ni någonsin tittar förbi här så rekommenderar jag inte den Tungan ute


Nu ska jag skriva ett tal som ska vara klart tills på måndag, men jag måste skriva pm som ska vara inne imorgon. Vi får se hur det blir med den saken. Jag fick iaf hålla tal inför en mindre grupp så det känns lite lugnande iaf.


Skriver sen,

puss, rosen <3  

Presentation


Hej söta läsare, Linnea heter jag. Jag är en 18-årig tjej som älskar att leva livet och vara med vännerna och kan inte leva utan musik... Jag bloggar om vardagen, shopping, roliga saker och mycket annat! Enjoy

Omröstning

Har du sett New Moon än?
 Ja!
 Nej, men jag ska!
 Nej och tänker aldrig göra det heller!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards