Alla inlägg under oktober 2009

Av Linnea - 30 oktober 2009 17:13


Sometimes I just feel like the world is working against me, like nobody wants things to go my way. Although sometimes I feel like it's better that way, I'm better off without happiness, cause in the end you stand alone. The more you have, the more you have to loose.


Happiness will take you to a dark place someday.

To fall in love is the best there is, that's why it hurts like hell when the love ends.


with love, rosen <3

Av Linnea - 30 oktober 2009 16:58


Idag fick jag ingen sovmorgon. Jag gick upp kvart i åtta och fixade mig för att köra faster till jobbet. Så vi körde fram och tillbaka och det gick ju bra. Under dagen så körde jag till konsum och lite runt när vi handlade och sedan har jag bara läst och löst korsord för det är i princip det som man kan göra här. Jag somnade om när jag hade varit i Mora första gången och sen gick tiden ganska snabbt. Så åkte vi tillbaka till Mora och starterna går ganska mycket bättre (tack Cissi) :) det enda problemet var nog i en rondell eller två som jag körde lite fel och som det hoppade som en jävla kanin, men det är ju andra dagen som jag kör så det känns ändå bra!


Nu sitter jag här och väntar på att min kusin ska ringa och säga att han e klar så att vi kan hitta på någonting, men det får vi väl se hur det blir med den saken. Han verkade ju ha saker och göra och det är inte precis gångavstånd... Han ska säkert vara med sin tjej eller någonting, *suck* ... want my cousin back :(


Puss, rosen <3

Av Linnea - 29 oktober 2009 19:36


Jag glömde att skriva en grej, håller just nu på att läsa en bok som heter "Zahiren", den är skriven av Paulo Coelho och är sen superbok. Den inrpirerar väldigt mycket, så jag rekommemderar att flera läser den. Nu får ni alla ha en jättebra kväll för det är det jag planerar (mat, mat, mat!)


Puss, rosen <3

Av Linnea - 29 oktober 2009 19:31


Omröstningen är avslutad och frågan var då vilken favoritserien var. One Tree Hill vann, men det kan ju bero på att jag röstade ca 2-3 gånger på den. Den här gången tänker jag inte vara med och rösta så nu får ni bestämma. Blir det en tung-piercing för mig med eller ska jag skita i det (jag har i princip bestämt mig, men ska bli kul att höra vad mina läsare tycker om piercingen). Det är bara att rösta på nu, så jag får veta  :)


Det blev ingen film, så jag får väl gå in och se vad det är på TV.

Puss, rosen <3

Av Linnea - 29 oktober 2009 18:46


Jag har sett det senaste avsnittet i One tree hill (såg det för någon dag sedan). Det avsnittet var bra, asbra! Har längtat som fan på att det skulle hända. Ni som inte vill veta vad som har hänt ska nog inte läsa det kommande stycket!


Vi har nu fått reda på att Clay haft en fru som dog i hans armar. Det är därför han är som han är och han vill inte glömma henne. Han kan intne släppa in Quinn på livet och det sårar henne. Hon har officiellt lämnad David som är helt förstörd (han tror att Quinn låg med Clay - inte sant). Haley har suttit i fängelse för att hon bitchslappa Renee, men hon blev släppt. Haley tvivlade Nathan, men i ett TV-program som Dan har (redemption) så erkänner hon att allt var en lögnt. Till och med jag trodde att det var sant, man vet aldrig vad Nathan kan hitta på när han är riktigt berusad, men han älskar ju verkligen Nathan! Anyways, det spelar ingen roll! Allt löste sig, men det är lite problem mellan Brooke och Julian. Han tillbringar mycket tid med Alexis, modellen, vilket påverkar deras förhållande. Jag hoppas att han har lite vett i skallen, det är ju Brooke han är tillsammans med. Det är synd om henne, Julian förtjänar inte henne om han tänker krossa hennes hjärta - inte OK Julian! :O

 

  

 

Nu var det klart med det, ska kolla lite film kanske...

Puss, rosen <3

Av Linnea - 29 oktober 2009 18:10


Vaknade idag och upptäckte att vid min sida låg en övningskörnings-skylt! Det var helt underbart, så jag blev jätteglad. Pappa hade varit ute och köpt den imorse och det var ju roligt det! Sen duschade jag och gjorde mig iordning för att sedan åka ut och köra! Föst körde vi runt lite i lilla Orsa, det gick bra faktiskt och sedan tränade vi att backa och parkera. Efter det så åkte vi tillbaka, men åkte och handlade sedan åt farmor och senare på eftermiddagen så åkte vi till Mora! MORA! Men det gick mycket bättre än vad jag hade trott, jag körde runt där utan några större problem, det gick skibra! Så körde vi tillbaka till Orsa också, till affären igen och sedan hem... Jag tror att alla trodde att jag skulle vara sämre än jag var, det enda problemet jag har är att starta. Det känns fortfarande lite ovant när man står vid ett rödljus och så tror jag alltid att jag inte ska kunna starta, men idag var det ju inga problem med det heller!


Något tips om hur man ska få en bra start? Jag testar att gasa lite olika, men antingen låter det som en racebil eller så hoppar den iväg, börjar bli bättre, men ändå...


Skriver snart igen

Puss, rosen <3

Av Linnea - 28 oktober 2009 19:53


Nu sitter jag i Orsa och väntar på att tiden ska gå. Det är lite tråkigt eftersom att min kusin inte är här ännu, han kommer hem imorgon eller på fredag! :/

Jag har suttit på bussen i fyra timmar så jag har lite ont i rumpan och jag mådde illa nästan hela vägen dit så det var inte så roligt alls, men jag har iaf kommit fram till att jag ska köra runt imorgon och försöka att inte köra på någon på vägen! Så ni får se upp alla som bor i Orsa, jag kanske kör till Mora också... Vi får se hur det blir med den saken, men alla verkar må bra här iaf och det är väldigt lugnt som vanligt, *suck*.


Anyways, sitter här lite chockad över att Jenny har piercat tungan, jävligt snyggt är det iaf och jag längtar tills jag ska göra det! Mamma kommer inte låta mig så jag ska vänta tills jag är 18 iaf. Det är inte så långt dit, bara en månad ungefär! :)


Nej nu ska jag sitta här och kolla lite på "Bonde söker fru" med faster!


Puss, rosen <3

Av Linnea - 28 oktober 2009 09:04


Hej alla läsare, klockan är nu fem över nio och jag är supertrött! Jag gick och la mig två igår så jag får väl skylla mig själv lite. Nu måste jag iaf gå upp och packa, fixa mig osv och sen ska jag åka iväg till Mora vid tolv-tiden. Spännande! Men jag är sur på min kusin för att han inte hör av sig och för att han bara stack iväg så jag kommer nog inte träffa honom någonting när jag är där uppe... Strunt samma, jag ska övningsköra iaf och det ska bli roligt!


  En bild, bara en bild...


Nu är det dags att skynda sig! Jag skriver mer senare eller ikväll!


Puss, rosen <3

Presentation


Hej söta läsare, Linnea heter jag. Jag är en 18-årig tjej som älskar att leva livet och vara med vännerna och kan inte leva utan musik... Jag bloggar om vardagen, shopping, roliga saker och mycket annat! Enjoy

Omröstning

Har du sett New Moon än?
 Ja!
 Nej, men jag ska!
 Nej och tänker aldrig göra det heller!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards