Alla inlägg under oktober 2009

Av Linnea - 18 oktober 2009 22:07


Nu är det söndag och dags att förbereda sig för ännu en vecka från verklighehten. Igår var som att jag glömde allt med skola och jobb och bara hade det hur mysigt som helst, idag och imorgon är helt andra dagar. Idag har jag jobbat och både imorgon och på tisdag är det både skola och jobb som gäller för min del. Igår var jag nämligen hemma hos G och G och hade det jättemysigt! Vi åt god mat, tittade på "teater" och bakade och skojade!


Idag däremot var jag helt uttömd på energi som vanligt. Jag är aldrig pigg nu för tiden och jag hoppas att någon utav mina läsare kan tipsa mig om vad jag ska göra. Det är nämligen så att jag sover "lagom" jag har testat att sova lite och mycket, men aldrig hittat någonting som gör mig pigg. Så jag sover "lagom". Jag äter både grönt och motionerar så jag förstår inte riktigt vad som är problemet, folk säger ju att man ska bli pigg av sådant, men det här gäller tydligen inte mig :(


Idag har jag iaf jobbat, jag gick upp vid tolvtiden och sedan var jag tvungen att skynda mig iväg eftersom att tågen inte gick idag på dagen heller. Så jag åkte buss till stan, lite udda både för att det var buss och för att han körde på motorvägen. :S Bussar får ju egentligen inte göra det, men det var härligt iaf, älskar att åka buss! ^^


Nu måste jag fortsätta plugga lite, men jag återkommer snart.

Puss, rosen <3

Av Linnea - 17 oktober 2009 23:56


Tack till alla som läser och kommenterar min blogg, det uppskattas. Som tack kommer lite fler tips som jag har senare... Men nu ska jag antingen sova eller plugga! Imorgon lägger jag upp nya bilder från det som hände idag och berättar lite mer, jag hade det underbart! Tack tjejer och kille <3 ni är bäst!


xoxo, rosen <3


    

Av Linnea - 17 oktober 2009 23:52


Idag var det meningen att mamma och jag skulle åka till Vallentuna tillsammans för att hälsa på folk. Men varför skulle någonting någonsin gå som jag planerat, självklart är mamma sjuk och jag åker med någon annan istället. Det här var ju ganska irriterande, men jag tänker att det inte är hennes fel, det är lugnt liksom. Jag fixar mig iaf och åker iväg. Efter det har jag jättekul, det var så roligt att vara i Vallentuna och jag hoppas att det blir mer sådant. Anyways, för att komma fram till poängen; När jag åker hem ringer mamma, som tidigare sa att hon var sjuk, och säger att hon är hos J ?!?!?!?! ORKA!!! Hon skiter alltid i mig, men när det gäller någon annan kan hon sticka på en gång. Man känner sig så uppskattad ochs en ville hon inte ens veta om jag kommit hem...


Hatar... </3

Av Linnea - 17 oktober 2009 23:48


Hahahaha, ni vet vägen mellan Stockholm och Kungsängen! Det tar ju ungefär en halvtimme om man kör den rätt och i bra hastighet eller hur? Precis! Den tog för mig idag ungefär två timmar, kan ni fatta det? Den här kvinnan, som tydligen inte fått någon "utbildning" hade för det första problem med att köra och för det andra hade hon inget lokalsinne för fem öre! Hon körde fel 4 gånger! Och inte nog med det, icke då! Hon krockade även en bil... KROCKADE!!! Så kan det gå ibland. Det slutade iaf med att jag tröttnade på det hela och gick fram till henne och sa nu kör du så och så och så, sen muntrade jag upp henne lite tillsammans med en annan tjej och sa att man inte alltid kan köra rätt och det är svårt utan att ha haft någon som helst utbildning. Hennes vägbeskrivning bestod av ett papper lika stort som min han, texten var i strl 11-12 och det var mörkt. Desstuom stod det bara vägarna ingenting annat, helt sjukt...


Nu är jag iaf hemma i säkert förvar...


puss rosen <3

Av Linnea - 17 oktober 2009 09:55


Nu sitter jag här med datorn i knät. Jag gick upp jättetidigt, men fick helt plötsligt reda på att jag inte behövde gå upp alls så tidigt så nu sitter jag bara här rakt upp och ner. Om tjugo minuter ska jag åka iväg till Sollentuna, jag har ingen aning om hur jag tar mig just till stället som jag ska till och jag vet inte när jag ska vara där. Vi får se hur det blir med den saken... Nu måste jag nog gå och borsta tänderna så att jag är redo att gå sen!


Ska ta me kameran idag så att jag kan lägga in lite nya bilder!


xoxo, rosen <3


 

Av Linnea - 17 oktober 2009 09:50


Igår var det någon som kommenterade bloggen och sa att Mariette äger alla! ;P Hehe, absolut kan hon vara bra ibland, men jag vet inte, jag tycker inte hon passar in i Idol, men alla har ju sin egen åsikt såklart!! :D Själv tycker jag inte om hennes armryckningar och jag vet inte vad som får mig att tycka det men hon har lite svagheter i rösten tillsammans med hennes överdrivna självförtroende. Undrar vad hon skulle sagt om hon åkt ut... Hmm...


Nåväl, Idol, en vecka kvar! Jag längtar redan och nu vet vi ju inte ens vad nästa veckas tema är så det ska bli spännande, right ;)


puss, rosen <3

Av Linnea - 16 oktober 2009 23:05

 

Snart är det dags (ganska snart) för den stora FESTEN!!!


Ni är bjudna och det kommer vara den grymmaste festen SO FAR, vi är nämligen 27 tjejer i klassen om jag inte misstar mig! Det händer den 31a mars och jag kommer fortsätta att hålla er uppdaterade om detaljer! Det här går bara inte att missa, köp biljetterna hos mig eller någon annan i klassen. Vi kommer hålla till på The Bridge eller Blekholmen eller vad ni nu vill kalla det! GLÖM INTE ;)


puss, rosen <3

Av Linnea - 16 oktober 2009 22:56


IDOL 09 börjar visa vilka som är favoriterna hos publiken. Calle och Tove som det inte alltid har gått bra för men fortfarande sitter säkert hemma i soffan. Eddie<3 gjorde otroligt bra ifrån sig idag och likaså gäller; Rabih, Erik, Reza och Erica var OK! Men nu har jag också börjat se vilka som är mina favoriter och jag kan säga att jag är nöjd med att Camilla åkte ut, nu fattas det bara Mariette och Niklas sen är där kvar ett gäng med härliga röster och personligheter. De har alla potential, men det krävs det där lilla extra som jag inte tror att det är alla som har. Jag menar Eddie ser ut som en stjärna i sig och sen har vi Erik som har det där lilla spicet i rösten och Tove som är übersöt och har en fantastisk röst som når ända in i hjärtat. Calle då, som är så mystisk och charmig, som har den där rösten som får en att rysa... Jag kan säga någonting bra om alla, men jag får göra det senare när fler har åkt ut helt enkelt och man fått sett mer av idolerna.


Det var allt jag hade att säga om dagens Idol. Och en sak till!  Michael Jackson tema var ett bra val! Det var verkligen RESPEKT på den! OCH... R.I.P MJ!!! <3


puss, rosen @>--

Presentation


Hej söta läsare, Linnea heter jag. Jag är en 18-årig tjej som älskar att leva livet och vara med vännerna och kan inte leva utan musik... Jag bloggar om vardagen, shopping, roliga saker och mycket annat! Enjoy

Omröstning

Har du sett New Moon än?
 Ja!
 Nej, men jag ska!
 Nej och tänker aldrig göra det heller!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards