Alla inlägg under oktober 2009

Av Linnea - 26 oktober 2009 01:04


Ja, nu är klockan över ett och jag har precis skickat in arbetet som skulle vara inne för en timme sedan, inte för att jag bryr mig så mycket. Vi får se hur det går och går det inte får jag väl göra bättre ifrån mig nästa gång. Nu sitter jag här och tar det lugnt, tar ett djupt andetag och försöker att inte känna någon press, men det gör jag hela tiden ändå. Jag känner press över jobbet, skolan, betygen i allmänhet, studenten, körkortet, vännerna, allt känns bara som att jag tvingar mig till att vara bra. Speciellt i skolan, om jag får mindre än MVG så känner jag mig som världens sämsta människa, jag vet inte varför och jag vet inte hur jag ska bli av med dessa omöjligt höga krav. Visst kan det vara bra att ha ett mål, men jag märker ju själv att jag inte mår bra av det här!


Usch, har ni några tips så skulle jag uppskatta dem :/


Puss, rosen <3

 

Av Linnea - 25 oktober 2009 23:56


Snart är det som sagt dags för mig att åka till Orsa, där finns det bilar som jag kan övningsköra med i och med att vi inte har en egen bil. Jag har inte kört så mycket innan, bara olagligt, men det ska bli riktigt roligt att få köra på riktigt utan att vara rädd för att åka fast! Jag ser fram emot det jättemycket och förväntar mig att min kusin lär mig lite :P


Har ni några tips om vad jag kan göra för att inte krocka med alla bilar som jag får syn på? xD


Puss, rosen <3


 

Av Linnea - 25 oktober 2009 23:53


Det är nämligen så att jag tänker sno min brorsas kamera nu när jag ska upp till Orsa på onsdag (oj, btw jag ska upp till Orsa på onsdag xD). Då ska jag ta massor med foton och sedan tänkte jag ladda upp dem på bloggen. Tänkte leka lite fotograf, men sen om jag får låna den är en annan femma! Men han brukar vara snäll.


Jag måste visa några bilder som jag tagit idag och under veckan, riktigt roliga!


Puss, rosen <3

Av Linnea - 25 oktober 2009 23:21


Anna N, du är grym! Jag har hittat någon som håller med mig om att det var bra att Niclas åkte ut ur IDOL, härligt, dessutom håller hon med mig om att den som ska ut nu är Mariette. Visste ni att hon släppt en skiva innan hon var med i IDOL? Det är sjukt dåligt att hon ens får vara med i IDOL, det är som att Mariah Carey skulle vara med i IDOL efter att ha släppt sin första skiva, låter inte det helt puckat? Jag blir så förbannat för det är helt patetiskt att det ens är tillåtet. Nej, Mariette ska ut, så är det med den saken.


Sedan har vi underbara Eddie, han kan stanna för evigt, han, Calle, Erik eller Tove kan vinna tycker jag. Annars är det ju inge roligt med IDOL. Det här är första gången jag följer det och om Mariette vinner så lovar jag att jag aldrig mer kommer att kolla på den fjantiga serien (det är det den kommer vara för mig om svenska folket inte kan se vad en dold talang är, inte ens om redan finns).


Plugga!!!

Puss, rosen <3

Av Linnea - 25 oktober 2009 23:09


Hej alla läsare, idag har det varit en lång dag. För det första har jag blivit mycket förvirrad när det gäller att ställa om klockorna så jag har bara virrat runt idag känns det som. För det andra så gick jag och la mig så sent så jag aldrig blev pigg idag, men ni som  läser vet ju att jag aldrig är pigg, tyvärr... Såhär har min dag sett ut:


  • Vaknade vid 11
  • Duschde, gjorde mig iordning
  • Åkte till jobbet vid två
  • Jobbade till halv åtta (trots att vi slutade sju)
  • Åkte till Kista och träffade Victor <3<3<3
  • Fikade med Jenny och Victor
  • Åkte sedan hem och nu sitter jag och pluggar

Så har min tråkiga dag varit, idag sålde jag iaf något, men det räcker inte med en så jag ska verkligen ge gärnet och kriga imorgon, för det gäller verkligen att jag säljer nu. Så jag var inte på det bästa humöret idag, dessutom var det någon random kille som skulle vara jobbig idag och argumentera emot mig och jag ville bara säga hejdå och slänga på luren, nästa gång kommer jag verkligen göra det också, det lovar jag!


För övrigt var det underbart att träffa Victor igen, jag har saknat honom jättemycket och nu sitter jag som sagt och pluggar. Det är svårt eftersom att mina ögonlock är så tunga nu att jag skulle somna om jag lade ner huvudet på kudden. Tyvärr måste jag vara klar inom 45 minuter, så lycka till på mig! <3


Puss, rosen <3

Av Linnea - 23 oktober 2009 23:07


Jag säger tyvärr till Niclas, men konkurrensen är hård och det gäller att ha det där lilla extra. Som vi såg i TV så var det många tjejer som verkligen grät alla sina tårar för dig, men ibland räcker det inte. Jag antar att det inte gick hem hos alla och det är tufft att se när någon åker ut. De kan vara som att en dröm krossas, men ge inte upp Niclas, du har talang och använd den väl!


När det gäller EDDIE <3 så är jag lycklig över att han fick stanna kvar, jag trodde faktiskt bättre om folket, jag trodde att de kunde uppskata en äkta talang. Han har hela paketet, han är grym, snygg, härlig personlighet, karisma och det viktigaste UNDERBAR RÖST. Du kommer alltid att finnas i mitt hjärta och det roliga är att min kompis känner honom! Underbart, då kanske man träffas någon gång i framtiden! Eddie, du var underbar ikväll, hoppas verkligen att du går vidare nästa gång också, du är en riktig stjärna!


Vill också passa på att säga grattis till Erik och Calle som var riktigt grymma idag!

Puss, rosen <3

Av Linnea - 23 oktober 2009 22:24


Snart är IDOL tillbaka i TV-rutan, vad säger ni? Borde inte Mariette och Niclas åka ut, eller är jag helt ute och cyklar? Nu är det dags, börjar bli hungrig också så nu blir det mys framför TV:n med något snack!


Skriver senare,

Puss, rosen <3

Av Linnea - 23 oktober 2009 20:48


You change your mind
Like a girl changes clothes
Yeah you, PMS
Like a bitch
I would know

And you
Over-think
Always speak
Cryptically

I should know
That you're no good for me

Cause you're hot then you're cold
You're yes then you're no
You're in and you're out
You're up and you're down

You're wrong when it's right
It's black and it's white
We fight, we break up
We kiss, we make up

You!
You don't really want to stay, no
You!
But you don't really want to go-oh

Puss, rosen <3

Presentation


Hej söta läsare, Linnea heter jag. Jag är en 18-årig tjej som älskar att leva livet och vara med vännerna och kan inte leva utan musik... Jag bloggar om vardagen, shopping, roliga saker och mycket annat! Enjoy

Omröstning

Har du sett New Moon än?
 Ja!
 Nej, men jag ska!
 Nej och tänker aldrig göra det heller!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards