Alla inlägg under november 2009

Av Linnea - 17 november 2009 08:43


Klockan är nu kvart i åtta och jag är hur trött som helst. Jag gick och la mig vid två igår och vaknade sju. Jag fattar inte själv hur jag orkar med det. Och imorgon blir det ännu värre. Då ska jag gå upp halv sju efter att ha pluggat hela natten och sedan ska jag ha nationella prov i 5 timmar! Jippie!


Gotta go :)

Av Linnea - 16 november 2009 23:56


Så sitter man här klockan tolv på natten igen. Varför?! Jo för att jag fastnar vi datorn i flera timmar och sen måste jag börja plugga såhär sent. Fy på mig! Inte bra...


 

Godnatt alla där ute som inte ska sitta uppe i tre timmar till och plugga <3

Av Linnea - 16 november 2009 23:29


Har du någonsin haft en dag för dig själv då du bara slappar och tar hand om dig själv och inte tänker på någon annan än dig sjäv? Låt till och med andra ta hand om dig eller kanske tänka åt dig, inga problem. Vi alla måste ha en "feel-good day" eller med andra ord: ego-dag. Det är bra för välmåendet att ta hand om sig själv, kanske göra precis det man vill göra. Kanske gå på spa eller fixa naglar och hår och hy, vem vet det kan vara precis vad som helst. Varför inte sitta hemma och kolla på film eller spela tv-spel för en gångs skull.


 

Varför inte en liten "feel-good" i form av MUMS!!!


Ibland är det lätt att man glömmer bort sig själv, man är så upptagen med vardagen att man inte tänker på någonting annat än det, man sugs liksom in i en ond cirkel. Jag har själv inte hunnit med en sån dag på hur länge som helst på grund av skolan och allt som händer omkring en. Det är bara stress hela tiden och massor att göra!


Skärpning! ^^ Ta hand om er där ute <3

Av Linnea - 16 november 2009 22:53


Nu börjar det närma sig, det är idag den 16e november, alltså mindre än en månad tills jag fyller år och då ska jag också tatuera mig. Jag har funderat länge och jag tror att jag ska göra en på foten, på vristen eller i nacken... eller så blir det bakom örat. Jag vet inte riktigt. Vad tycker ni? Jag har jättesvårt för att bestämma mig och man måste väl boka tid om man ska göra sånt där?


Nej, nu måste jag verkligen ta tag i det där och i plugget. Lägger upp lite bilder senare om jag hinner!


Puss <3

Av Linnea - 16 november 2009 21:54


Just nu på kanal 9 går familje-filmen "Helens små underverk". Den är kanske inte en film för alla, men jag tycker verkligen det är en gullig film, trots att den kanske inte är Oscars-nominerad. Det handlar om en tjej och hennes systrar. Hon har två systrar som har massor med barn, när en utav systrarna plötsligt går bort i en olycka. Helen blir då ansvarig för barnen och hon måste hantera sitt väldigt krävande jobb samtidigt och hinna med allt i vardagen. Den är väldigt gullig och har också lite kärlek med.


Jag har sett filmen förut, men jag tycker att den är så söt så jag bestämde mig för att titta igen. Dessutom så har jag ändå inget annat för mig än att plugga så det känns roligare att kolla på film! Däremot måste jag verkligen ta tag i filosofin nu...


Tjingeling ;)

Av Linnea - 16 november 2009 19:47


En kompis skickade precis en länk till mig med skönaste skämtet. Det kanske inte är så roligt, men jag har lite smådålig humor så jag garvade i alla fall. Enjoy!


Klicka HÄR för att läsa skämtet (på engelska)



Av Linnea - 16 november 2009 19:39


Nu har det gått en vecka och jag börjar verkligen känna att det är någonting som saknas! Det är tomt och det är som om det är ett hål i mitt liv. Det låter jättelöjligt nu när jag säger det, men det lät bra i mina tankar. Jag har inte sett One Tree Hill på länge nu och jag måååste se nästa avsnitt, det börjar bli för mycket fritid och för lite att göra. Usch, jag vill se vad som händer nästa avsnitt. Det värsta är ju däremot att man bara får se 40 minuter, knappt det, varje gång och sen måste man vänta en HEL vecka igen. Men snart ska jag skaffa en ny sysselsättning. Om allt går som det ska så har jag en ny keyboard vid den 12e december och då är det det som gäller ett tag.


Förresten 12e är min underbara födelsedag, 18-års dagen. Då är det utgång som gäller, har ni några tips på vart man kan dra, eller ja vilka ställen som är trevligast ;)


 


Av Linnea - 16 november 2009 19:18


Just nu håller jag på att byta blogg, det går inte så bra, men jag ska försöka få ihop en snygg design ändå. Jag orkar inte ha bloggplatsen längre eftersom att det är jobbigt att man inte kan lägga upp obegränsat med bilder. Man måste alltså betala när man har kommit upp till hundra om man vill ha flera bilder. Därför funderar jag nu på "blogg.se" där man kan lägga upp hur mycket som helst utan att behöva oroa sig!


Presentation


Hej söta läsare, Linnea heter jag. Jag är en 18-årig tjej som älskar att leva livet och vara med vännerna och kan inte leva utan musik... Jag bloggar om vardagen, shopping, roliga saker och mycket annat! Enjoy

Omröstning

Har du sett New Moon än?
 Ja!
 Nej, men jag ska!
 Nej och tänker aldrig göra det heller!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards