Direktlänk till inlägg 11 november 2009

Sluta ta varandra för givet

Av Linnea - 11 november 2009 18:54


Igår hörde jag någonting som fick mig att tänka till ordentligt. Det var en tjej på tåget som pratade om sin kille och att de varit tillsammans i några månader och att de inte ens pratat idag. Då sa hennes syrra att hon borde smsa eller någonting och så pratade hon lite. Sedan sa tjejen: "det är 2009, det finns ingen kärlek, det finns bara lek".


Då började jag tänka att det faktiskt är sant, är vi romantiskare eller kallare än förr. Jag tror att kärleken börjar gå över till lek och det är så många som är otrogna och snart har man inget hjärta kvar för det slets sönder och stampades på och misshandlades tills man inte längre kände smärta. Det värsta jag vet är svek och smärta och sårbarhet. Det finns ingenting värre än ett sårat hjärta, ett hjärta där såret är så djupt att det aldrig kommer att läka ordentligt. Det var så lätt när man var liten för den enda kärleken man behövde då var från ens mamma eller pappa eller syskon och svårare än så var det inte. Idag ser jag alla problem, jag ser alla konflikter ute i världen och jag ser hur kärleken kan vara underbar, men jag har inte sett någon som varit tillsammans många, många år. Det känns som om alla göra slut och blir lämnade. Det känns som alla känner smärta hela tiden och alla tar varandra för givet. Jag blir så arg, för jag är ensam, de har någon och de tar inte till vara på det. Jag blir arg för att jag saknar att ha någon som älskar mig, någon som tröstar mig när jag är ledsen, lyssnar när jag är arg, pratar med mig hela natten och håller om mig när jag fryser. Jag har ont varje dag och om jag bara stannar upp och tänker på vad jag egentligen saknar så kan jag börja gråta på en gång.


Älska varandra idag, för imorgon är det kanske för sent. Imorgon kan världen gå under, imorgon kan du dö, imorgon kan personer du älskar dö, imorgon kan det vara för sent...


"You don't know what you've got until it's gone", gör inte det till sanningen...




Idag är idag, imorgon är imorgon och igår, igår. Säg till personen du älskar att du älskar honom/henne. Vänta inte, då kanske det är för sent....


Puss, rosen <3 

 
 
cristian

cristian

11 november 2009 19:45

heheh:) jo jag tränar väl som vanliigt:) hahah
måste bli biff!

snyggt hjärta!

http://latinobiffencristianquinteros.webblogg.se

 
Anna

Anna

11 november 2009 20:02

Kloka ord ;-) kram!

http://www.stargirl.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linnea - 22 februari 2010 09:59

Det var någon (s) som undrade vad man får göra under samhälle C kursen och ärligt talat, den var riktigt svår. Vi fick läsa om makt och klimat och olika partier. Makt var det allra svåraste för begreppen som användes har jag aldrig hört talas om (i p...

Av Linnea - 1 december 2009 21:19

  Nu är det ombygge som gäller hehe, inte bokstavligen talat dock! Kolla in min nya blogg som du finner: HÄR.   Det är där jag kommer hålla till numera så vi får se hur det blir ^^ ...

Av Linnea - 1 december 2009 08:40

  Ja då sitter man här i den här skit skolan igen och skriver på bloggen. Det är ju meningen att jag ska jobba förstås, men vem orkar egentligen det halv nio på morgonen? Plus att jag glömde att skicka arbetet till skolan, så det är ju ett problem....

Av Linnea - 30 november 2009 20:52

  Vaknade tidigit i morse och då var mamma redan vaken och det var ganska underligt eftersom att det inte hänt att hon lämnat lägenheten före mig på morgonen på typ år och dar? Så det var lite annorlunda. Sen skyndade jag iväg till skolan för att s...

Av Linnea - 29 november 2009 22:24

  För det första: Åter igen ledsen för att jag inte kunde komma på din fest, det lät som om ni hade roligt! Hoppas du blev glad för presenten också!   För det andra: Det där inlägget skrev jag för hundra år sen känns det som och ja, du har beta...

Presentation


Hej söta läsare, Linnea heter jag. Jag är en 18-årig tjej som älskar att leva livet och vara med vännerna och kan inte leva utan musik... Jag bloggar om vardagen, shopping, roliga saker och mycket annat! Enjoy

Omröstning

Har du sett New Moon än?
 Ja!
 Nej, men jag ska!
 Nej och tänker aldrig göra det heller!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards