Direktlänk till inlägg 22 april 2009

Hemsk dag

Av Linnea - 22 april 2009 22:36

Idag kan ha varit den hemskaste dagen sedan Martin berättade att han var osäker (kärleken suger ibland och life is a bitch som man säger). Jag fick nyligen vet att min mamma har massor med problem och det är inte bättre för min papppa (som var på sjukhuset idag)... Det känns så tomt och jag vet inte vem jag ska prata med, i allt detta, bland alla, så känner jag mig fortfarande så ensam, som om jag var den enda. Jag vet inte vem jag ska prata med heller, för det är inte säkert att den personen skulle förstå, eller ens bry sig... Vilka är egentligen de riktiga vännerna och vilka finns bara i ens liv för att snart försvinna?


Jag vet inte hur jag ska hantera allt, stressen, ångesten och den där känslan jag har inom mig att jag bara vill försvinna från där jag är och ta mig bort till en annan värld. Det finns två platser på den här jorden där jag kan känna mig som mig själv, där jag kan vara egoistisk och där jag känner mig trygg. Den ena är en plats i Kungsängen dit folk sällan går, dit går jag för att tänka ganska ofta, när solen är på väg att gå ned. Den andra platsen är i famnen på den jag älskar, men det är inte mycket tröst för vi ses knappt nu för tiden.


När är det nog? Jag går till skolan och är omringad av vänner som jag inte vet om jag kan prata på riktigt med, visst det är lätt att öppna sig, men hur vet jag om de står med öppen famn? När jag kommer hem är det ett jävla tjat för att mamma är sjuk i princip 9 av 10 dagar, om inte värre och det är jag som får göra allt och då menar jag: handla, diska, städa, laga mat, etc. NÄR ÄR DET NOG?... Vissa säger att jag har för höga krav på mig själv, andra tycker jag är otrevlig mot mina föräldrar och inte uppskattar dem som jag borde. :'(


Jag är i mitten av ett dilemma och jag vill inte ha någon som säger "aww stackars dig, det löser sig säkert ska du se".. Jag vill ha SVAR, jag vill veta......

 
 
Jillpill

Jillpill

22 april 2009 23:04

jag finns alltid här för dig gumman

http://jillpill.blogg.se

 
En som finns där...

En som finns där...

23 april 2009 18:01

Linnea, du vet att du kan prata med mig =) Om det är någon jag skulle ha öppen famn för är det dig, det vet du =)
Vill du prata finns jag där, glöm inte det

http://notalone91.bloggagratis.se

 
Ingen bild

A-lways

23 april 2009 19:33

Du vet att du bryr oss i alla fall och jag är ledsen om du uppfattar det som att du är osäker på om du kan prata med oss :(

 
Ingen bild

cissi

27 april 2009 01:11

vill bara säga att jag alltid finns här för dig om du vill prata och behöver nån som lyssnar.. jag vet precis hur det känns då min mamma alltid är sjuk också.. då menar jag alltid.. hon äter typ 13 mediciner om dan pga av att hon har hjärtsjukdom.. det blir inte bättre av att hon stressar som en jag vet inte vad.. aja du fattar.. det blir lätt att man får massa press över sig själv och får dåligt samvete för allt man gör..

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linnea - 22 februari 2010 09:59

Det var någon (s) som undrade vad man får göra under samhälle C kursen och ärligt talat, den var riktigt svår. Vi fick läsa om makt och klimat och olika partier. Makt var det allra svåraste för begreppen som användes har jag aldrig hört talas om (i p...

Av Linnea - 1 december 2009 21:19

  Nu är det ombygge som gäller hehe, inte bokstavligen talat dock! Kolla in min nya blogg som du finner: HÄR.   Det är där jag kommer hålla till numera så vi får se hur det blir ^^ ...

Av Linnea - 1 december 2009 08:40

  Ja då sitter man här i den här skit skolan igen och skriver på bloggen. Det är ju meningen att jag ska jobba förstås, men vem orkar egentligen det halv nio på morgonen? Plus att jag glömde att skicka arbetet till skolan, så det är ju ett problem....

Av Linnea - 30 november 2009 20:52

  Vaknade tidigit i morse och då var mamma redan vaken och det var ganska underligt eftersom att det inte hänt att hon lämnat lägenheten före mig på morgonen på typ år och dar? Så det var lite annorlunda. Sen skyndade jag iväg till skolan för att s...

Av Linnea - 29 november 2009 22:24

  För det första: Åter igen ledsen för att jag inte kunde komma på din fest, det lät som om ni hade roligt! Hoppas du blev glad för presenten också!   För det andra: Det där inlägget skrev jag för hundra år sen känns det som och ja, du har beta...

Presentation


Hej söta läsare, Linnea heter jag. Jag är en 18-årig tjej som älskar att leva livet och vara med vännerna och kan inte leva utan musik... Jag bloggar om vardagen, shopping, roliga saker och mycket annat! Enjoy

Omröstning

Har du sett New Moon än?
 Ja!
 Nej, men jag ska!
 Nej och tänker aldrig göra det heller!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
April 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards