Alla inlägg den 5 april 2009

Av Linnea - 5 april 2009 12:29

Det sägs att det sker mirakel varje dag, vare sig dom är stora eller jättesmå. Det kan säkert va allt från att en sjukdom är botad till att hitta en hundralapp på marken eller varför inte bara en tia så man kan köpa en glass. Vad det än är så finns mirakel, men vi lägger inte märke till det. Jag skulle behöva ett mirakel.


Det har inte gått en dag på flera veckor då min mamma varit frisk, jag står inte ut längre att se henne såhär, jag står inte ut att sitta hemma och veta att hon mår dåligt varje dag. Jag skulle vilja fly någonstans där jag inte behöver tänka på det, men det går inte, för det förändrar inte att mamma är sjuk. Jag kommer inte ihåg senaste gången hon och jag hade roligt tillsammans, när vi gick ut och hittade på någonting roligt, det måste varit förra året någon gång... Vi har ätit samma mat i en vecka. Jag önskar bara att det fanns någonting jag kunde göra för att få henne frisk, det känns som det är mitt fel också... Delvis för att jag blir arg ibland för att jag måste göra saker åt henne (handla, tvätta, diska osv.) men också för att jag är som jag är, tonåring.. Jag kan ha dåligt humör ibland och det gör inte saker bättre.


Det är inte nog med att min mamma är sjuk heller, utan min pappa är också sjuk ofta, men han jobbar åtminstone. Hans hjärta är dåligt, hans knän är "trasiga" och hans huvud är knaaas... Ibland känner man sig bara bortglömd, man får bara "go with the flow", lyssna på hur de klagar och hjälpa hela tiden, anpassa sig efter hur de mår osv. Jag ser ingen utväg. Kan någon hjälpa mig?


Ibland vill jag bara SKRIKA och GRÅTA, jag vill bort.. Bort från verkligeheten, men det finns ju inte...


Om jag fick önska mig tre saker här i världen så skulle det vara:

1. Mamma blev frisk

2. Pappa blev frisk

3. Få vara med min underbara pojkvän för alltid, han är det enda solskenet i mitt liv. Det är han som får mig att orka mig genom dagen och det är han som kan få mitt hjärta att le.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hej söta läsare, Linnea heter jag. Jag är en 18-årig tjej som älskar att leva livet och vara med vännerna och kan inte leva utan musik... Jag bloggar om vardagen, shopping, roliga saker och mycket annat! Enjoy

Omröstning

Har du sett New Moon än?
 Ja!
 Nej, men jag ska!
 Nej och tänker aldrig göra det heller!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
April 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards